Pavyzdžiui, vienas iš aprašytų šventosios inkvizicijos būdų - surištą mesti į vandenį – jei neapsėstas, tai dievas priims jo sielą ir jis nuskęs. Tačiau jei apsėstas, tai jis išplauks, tada teks jį sudeginti ant laužo.
11 kovo 2021
Kristaus meilė begalinė
Pavyzdžiui, vienas iš aprašytų šventosios inkvizicijos būdų - surištą mesti į vandenį – jei neapsėstas, tai dievas priims jo sielą ir jis nuskęs. Tačiau jei apsėstas, tai jis išplauks, tada teks jį sudeginti ant laužo.
filosofinė satyra
03 sausio 2021
Geriau likti alkanam, negu būti medžiotoju
„Geriau likti alkanam, net ir mirti iš bado, negu būti medžiotoju. Pasaulyje pragaištingiausi žmonės yra medžiotojai, tai Žemės gėda ir purvas“. Vydūnas
Perskaičius tokius žodžius, visiškai suprantama, kad visas „vidus pasišiaušia“, nes nuo vaikystės esame išauklėti – reikia mėsytės, reikia baltymų, be jų žmogus neišgyvens. Nieko nėra sunkiau, kaip pakeisti tėvų įdėtą pasaulėžiūrą. Juk vaikui nuo gimimo akimirkos patys didžiausi Guru yra tėvai, kiekvienas jų pasakytas žodis kaip neginčijama tiesa įsirašo į smegenis ir į širdį. Tik išbridus iš vaikystės pasakų, brandos periodu prasideda protestai, vidinis maištas – visas pasaulis neteisus, visas pasaulis klysta... Bėga metai, nevaldoma paauglystėje pasipriešinimo banga persiformuoja, susiguli į „savą pasaulėžiūrą“. Kokia ji? Tai lemia daugybė faktorių, tiek vidinių, tiek ir išorinių – ar užteks vidinio žinojimo nepasiduoti kito įtakai, atsilaikyti prieš visuotinę nuomonę? Taip formuojasi moralinė-dorinė-humanistinė arba žmoniškoji pasaulėžiūra. Šis kelias tęsiasi visą gyvenimą, iki paskutinio atodūsio. Koks bus gyvenimas, priklauso tik nuo besiformuojančio ir susiformavusio žmoniškumo. Bėgant metams keisti pasaulėžiūra darosi vis sudėtingiau, smegenys surambėja, kaip ir kūnas senatvėje...
Senovės
Išmintis byloja, kad yra tik du pasirinkimo keliai – į prašviesėjimą arba į
susinaikinimą, į kūrybą arba į naikinimą, į augimą arba irimą...
Žemės
planetos evoliucijos kelyje žmonija vis giliau ir giliau smelkiasi į materiją –
tai įdomus, daugialypis procesas, tačiau turintis „šalutinį poveikį“ – žmonija
vis labiau tolsta nuo savo sielos-dvasios, atmesdama tai kaip iliuziją, pirmenybę atiduodama kūniškam gyvenimui. Tai, turbūt, ir yra tas giluminis skausmas,
kad „visa žmonija buvo apgauta“...
Keletas
eilučių iš Mahatmos Gandžio autobiografijos: „Mohando Gandžio šeimoje buvo
laikomasi visų religinių apeigų. Ypač religinga buvo motina. Tarnystė
šventykloje, įžadų priėmimas, pasninkavimas, griežtas vegetarizmas, savęs
atsisakymas, šventų indų knygų skaitymas – toks buvo dvasinis jaunojo Gandžio
gyvenimas tėvų namuose. Jo tėvai buvo ypatingai pareigingi višnuistai. Niekur
Indijoje, netgi ir už jos ribų, nebuvo jaučiama tokia panieka mėsos valgymui
kaip pas višnuistus. Savo autobiografinėje knygoje Gandis rašo, kad mokykloje
turėjo du artimus draugus. Su vienu iš jų draugystė buvo trumpa, nes draugas jį
paliko, kai Mohandas susidėjo su kitu draugu. O šią kitą draugystę Gandis
pavadino savo gyvenimo tragedija. Taip vadinamas draugas nuolat kartojo, kol
galiausiai įteigė jaunajam Gandžiui, kad daugelis jo mokytojų pasislėpę valgo
mėsą ir geria vyną, kad taip elgiasi ir dauguma jo gimtojo miesto įžymių žmonių,
taip elgiasi ir kai kurie jo bendramoksliai. Savo teiginius draugas paremdavo
labai įtikinamais argumentais: „Mes esame silpna tauta todėl, kad nevalgome
mėsos. Anglai maitinasi mėsa, todėl jie geba mus valdyti...“
Vydūnas,
šis didis lietuvių tautos išminčius, guru savo straipsniuose stengėsi paliesti
žmoniškąją žmogaus prigimtį. Nesuvokdamas savo prigimties žmogus iš esmės yra tik
dvikojis gyvulys, besirūpinantis savo kūno išgyvenimu, vadinasi, maistu. Mes
ilgai ir be pabaigos galime diskutuoti apie tinkamą žmogui maistą, bet Vydūnas
kviečia susimąstyti apie žmogaus prigimtį ir paskirtį Žemėje; prisiminti, kad
žmogus yra atsakingas už gyvūniją ir augmeniją, kad jis tuom ir skiriasi nuo
kitų gyvių, kad yra sąmoninga būtybė; kad kiekviena jo mintis, žodis ir
veiksmas palies ne tik jį, ne tik žmoniją, bet ir visą supančią aplinką.
Sineto
Olkoto parašytame „Budisto katekizme“ sakoma, kad žmogui iš principo
nepriimtinos šios veiklos rūšys: alkoholinių gėrimų pardavimas, prekyba
skerdimui skirtais gyvūnais, nuodingų medžiagų pardavimas, mirtį nešančių
ginklų pardavimas ir vergų prekyba. Taigi, apmąstymams ir diskusijoms – „nearti
dirvonai“.
Rašydamas
apie medžiotojus, Vydūnas kalba ne apie skerdieną, o apie žmogaus moralę –
kokią įtaką psichikai turi pats žudymo procesas, skatinantis agresiją ir
žiaurumą. Yra žinoma, kad žudomo žvėries (ar gyvulio) kraujuje užsifiksuoja
mirties baimė, kuri vėliau kartu su mėsa persiduoda ir jį valgančiam žmogui.
Būtent ši baimė ir sukelia žiaurumą ir agresiją. Tačiau nereiškia, kad mėsos
nevalgymas jau savaime pakelia moralę. Daugelis šiuolaikinių vegetarų, visų pirma, rūpinasi
savo sveikata ir puoselėja savo kūną. Taip, vegetaro kūnas nėra apnuodytas nužudytojo gyvūno baimės nuodais, bet jei mokslas įrodys, kad labiausiai kūną sveikatina žmogienos
valgymas, sunku garantuoti, kad iš vegetarų jie netaps sveikuoliais-kanibalais...
Maistas
neformuoja mąstymo, maistas yra tik priemonė, palengvinanti ar apsunkinanti
mąstymą. Visų pirma yra saviaukla, noras susivokti, pažinti savo žmoniškąją
prigimtį – apie tai kalba visi dvasiniai mokymai. Pradėti, žinoma, yra lengviausia
nuo maisto, nes valgome mes tai kasdien.
Evangelijoje pagal Matą išlikęs Jėzaus Kristaus pamokymas apie tikrąjį švarumą: „...ne kas patenka į burną, suteršia žmogų, bet kas išeina iš burnos, tai suteršia žmogų...“
filosofinė publicistika
autorius Diana Stungurienė
Štai kiek žmogui tinkamo maisto:
07 lapkričio 2020
NEMIGA
bet mintys trūkinėja, keičias –
galva pilna smulkių mintelių, kaip šiukšlių kibiras...
prabėgusios dienos vaizdai, svajonių blyksniai, rutina...
Gal jas rūšiuoti ir nemiga išeis?
Bet tai tik žodis, žodis, žodis...
O jei mąstyti apie Dievą,
tai mąstyti apie amžinybę, grožį, prasmę...
Amžinybė – tai jau nemirtinga siela.
Ką bendra dirbtinų vertybių šiandienos pasaulis
turi su nemirtinga siela? Nieko...
Grožis – o, ne! Pasaulis persisotinęs grožiu!
Tik šokiruojantys ir prievarta alsuojantys darbai dar „užkabina“.
Ir tai suprantama, ne kūrinys svarbiausia – pelnas!
Ir kaip kitaip gausybėj menininkų būti matomu?
Neliko GROŽIUI vietos tarp žmonių.
Vadinasi, ir DIEVUI vietos tarp žmonių nėra?!
Manoji nemiga išeina,
neatlaikiusi mano pamąstymų versmės...
poezija
autorius Diana Stungurienė
29 spalio 2020
Jūra
19 spalio 2020
Ir vėl paskutiniai Europoje?
Ir vėl Lietuva linksniuojama, ir vėl mes paskutiniai... paskutiniai apsikrikštijome ir iki šioliai kliedime prigimtiniu savo tikėjimu, paremtu astronomiais stebėjimais ir pasaulio pažinimo žiniomis; kai tuo tarpu krikščioniškoji religija, įdiegta prievarta ir smurtu, yra tik įrankis Didžiųjų Politikos žaidėjų rankose.
Už lango 21 amžius, o mes kaip „buvome paskutiniai“, taip ir likome... Tik dabar jau „paskutiniai“ nepripažįstame vienalyčių santuokų, nepritariame lyties keitimo operacijoms ir t.t. ir pan. ... Tačiau ir didžiosios religinės bendruomenės – daugelis krikščionybės atšakų, islamas ir judaizmas – jokių homoseksualių sąjungų nepripažįsta ir nelaimina?! Paradoksas ir tiek.
O gal mes ne paskutiniai? Gal mes VIENINTELIAI, kurie dorovę ir moralines normas iškeliame aukščiau už taip vadinamas civilizacijos „vertybes“?
Gal mes VIENINTELIAI, kurie vis dar tikime, kad valstybės pagrindas yra šeima, o ne turtinis partnerių kontraktas?
Gal mes VIENINTELIAI, kurie skiriame amžiną Tiesą nuo kiekvieno asmeninės teisybės?
Gal mes VIENINTELIAI, kurie išsaugojome blaivų protą ir nepasinėrėme į vienadienės beprasmybės liūną?
Gal mes VIENINTELIAI, sugebėsią atsispirti „plūstančių investicijų“ srautui, už kurį verčiami esame atsisakyti moralinių nuostatų arba, liaudiškai tariant „parduoti velniui sielą“? Gal geriau dar kartą paskaityti ar pasižiūrėti „Baltaragio malūną“? Juk perspektyva tokia niūri!
Jei negaila parduoti valstybės, tai gal pagailėkime savo asmeninio gyvenimo – juk Likimas, tas stropusis Buhalteris, nepraleis nė vieno, nė menkiausio „sandorio“; jis sąžiningai suves balansą: kieno turtas ir kas savininkas.
esėautorius Diana Stungurienė
18 spalio 2020
Tik nereikia apie PRASMĘ
Draugų būrelyje lyg netyčia užkabini temą ir pamatai, kaip staiga visų žvilgsniai pasikeičia: kas nudelbia akis po stalu, kas įdėmiai ima apžiūrinėti sienų apmušalus, o kas staiga prisimena – skubu, iki pasimatymo... Galvoje sumaištis – nejaugi niekam tai nerūpi? Nejaugi niekas niekada apie tai nesusimąsto – vidinį nerimą nutraukia garsiai, truputį per garsiai išrėkta frazė:
– Tik nereikia apie PRASMĘ!!! Va, vakar mačiau tokius brendinius džinsiukus... – slogi tyla sprogsta lyg per stipriai pripūstas balionas, aplink vėl skambus čiauškesys, gal kiek per garsus juokas... kažkam iškrenta šakutė – didžiulis sujudimas ir vėl juokas... nepatogi tema „užmiršta“, išstumta...
Tyliai savyje nuryji kartumą ir aplinkinių spėriai pastatytą gynybinę sieną – ir vėl tapai balta varna, vieną dieną tave užkapos....
Gal tikrai nėra jokios gyvenimo prasmės? Vėl tyliai grimzti į knygų pasaulį, gal ten surasi atsakymą?
„...supaprastintu požiūriu mokslas atmeta visuotinį žmogiškąjį pojūtį, kad gyvenimas turi prasmę... mums sakoma, kad tokie klausimai yra bereikšmiai. – Tiesiog gyvenk.“ – štai kur šuo pakastas – mokslas atmeta!!! – „...mokslininkai negali atsakyti į didžiuosius prasmės klausimus... nes tai nėra mokslo kompetencija... kad ir kokie puikūs būtų jų moksliniai pasiekimai, jie neišprusę filosofiniais klausimais...“* – kuo toliau, tuo įdomiau. Kas begali atsakyti į klausimą – kokia yra gyvenimo prasmė? – jei jau šiandienos dievas – Mokslas ir jį skleidžiantys mokslininkai atmeta prasmės sąvoką.
Vadinasi, draugai buvo teisūs – nereikia apie prasmę, tiesiog gyvenk! Mažiau knaisiokis po savo vidų – tai tik emocijos, nestabili psichika – kreipkis į psichologą ar psichiatrą – jie irgi šiandien priskiriami Dievų kastai...
Taigi, tik nereikia apie prasmę – taip kalba Mokslas!
*Džonatonas Blekas. Slaptoji žmonijos istorija, 2019, psl. 42
esėautorius Diana Stungurienė
05 rugpjūčio 2020
Kas yra marketingas?
![]() |
Po sėkmingo sandorio |
Mirtis yra pati didžiausia žmonijos iliuzija, bet žmonėms ji mielesnė už amžiną gyvenimą, reinkarnaciją. Žmogus iš prigimties yra tingus sutvėrimas, jis nenori keistis, jis siekia malonumų – kaifo. Svarbiausia, apie nieką negalvoti – nei apie ateitį, nei apie žmoniškąją prigimtį, nei apie žmogaus paskirtį Žemėje. – „TIK NEREIKIA APIE PRASMĘ!!!“ – Mirties iliuzija „leidžia“ nemąstyti! Atmesdamas amžinybę, žmogus atmeta ir savo dieviškąją prigimtį – sielą-dvasią, „pasilikdamas“ tik kūnišką gyvenimą.
Kodėl kūnas tapo svarbesniu už dievišką prigimtį? – Iliuzija arba maja turi daugybę priemonių „sutrykdyti“ mąstymą. Vienas iš įtakingiausių šiuolaikinės iliuzijos įrankių – MARKETINGAS. Tai galėtų būti nuostabi priemonė žmonijos tobulėjimui, bet, deja, marketingas naudojamas labai vienpusiškai – pasipelnymui, žmoniškosios prigimties sąskaita.
Marketingas nuolat temdo, blokuoja žmogaus dieviškąją prigimtį, paversdamas žmogų materijos vergu.
tiriamoji žurnalistika
autorius Diana Stungurienė
Knygos, kurias verta skaityti
Ištrauka iš metafilosofinės Danijilo Andrejevo knygos „Pasaulio rožė“ Naujausių laikų politinėje istorijoje nesunkiai išsiskiriamos dvi bend...

-
Ištrauka iš metafilosofinės Danijilo Andrejevo knygos „Pasaulio rožė“ Naujausių laikų politinėje istorijoje nesunkiai išsiskiriamos dvi bend...
-
Ji seniai svajojo apie Paryžių, šis miestai nuo vaikystės jai buvo artimas ir pažįstamas, bet geležinė siena jos svajones laikė už grotų.....
-
Berniukas gimė kitoks, tai pripažino visi. Vos gimęs jis nusišypsojo, pasirąžė ir užsnūdo daktarui ant rankų. Dešinysis berniuko petys b...